pühapäev, 5. jaanuar 2014

Eelmise aasta viimane õhtu

Mina veetsin oma vana-aastaõhtu perega, sest mul sõpradega välja minna ei lubatud. Mu vanemad arvasid, et see on liiga ohtlik, sest siis lähevad ju kõik inimesed välja.. Nojah, aga vähemalt sain teada, mis traditsioonid siinsel rahval on.

Kõigepealt siis õhtul tegime ajalehtedest ja vanadest riietest nuku, mille nimi on año viejo. See on otsetõlkes vana aasta. Nukk tähistab eelnevaat aastat ja kõike, mida tahad eelmisesse aastasse jätta. Õhtu lõpus pannakse nukk põlema. Me tegime sama asja, kõigepealt panime nuku niimoodi maja ette istuma, et kõik möödujad näeksid teda. Pärast, täpselt kell 00.00 läksime metsa, kuhu tuli veel paar naabrit oma nukkudega ja siis panime kõik nukud põlema. Need, kellel eelmine aasta kehvasti läks, peksid enne oma nukku.

Täpselt kell kaksteist pidi sööma ka kaksteist viinamarja ja iga viinamarja juures pidi ühe soovi soovima, mis tahad, et järgmine aasta juhtuks. Neid pidi hästi kiiresti sööma, et enne, kui kell 00.01 saab, kõik soovid soovitud oleks. Minu soovid olid üsna totrad, sest ma ei suutnud nii kiiresti midagi korralikku välja mõelda, aga see selleks.

Mis siis veel tehti (sellest ma küll osa ei võtnud), oli kohvritega ringi jooksmine. Taaskord täpselt kell kaksteist pidi seda tegema. See on siis nii, et inimene, kes tahab tuleval aastal reisile minna, see peab võtma kohvrid ja seljakotid kätte ja täpselt südaööl jooksma tiiru ümber kvartali. Ma isegi nägin paari naabrit seda tegemas. Päris naljakas traditsioon. Öeldakse, et kui seda ei tee, siis ei jätku raha reisile minemiseks. Seega ilmselgelt tähtis asi.

Mul oli küll natuke kahju, et sõpradega välja minna ei saanud. Noored muidu kõik läksid, kellel vähegi lubati. Kuigi nagu välja tuleb, siis peaaegu pooled ei tohtinudki minna sõpradega välja, sest vanematel on kogu aeg hirm. Nii et ma polnud õnneks ainuke, kes kodus istus.

Hunnik ajalehti läks nuku jaoks tarvis

Nuku jalad ja mingi osa kehast

Zeusile pandi seljakott selga, et ta ka reisile saaks järgmine aasta


Meie nukk valmis ja naarbitele vaatamiseks istuma pandud

Lõpuks siis panime põlema

1 kommentaar:

  1. Anonüümne8/1/14 4:18 AM

    Lahedad traditsioonid, teistmoodi. Aga mida tähendab maja peal number 3-76?
    emps

    VastaKustuta